вторник, 24 ноември 2009 г.

Ченгду - Амстердам - 16.11.2009


Полет от Ченгду до Амстердам - 10 часа, на около 11 км височина при - 58-60 градуса с КЛМ. За разлика на отиване - на връщане имах ТВ, но по-интересното е, че прелетях над Тибетското плато - хълмове и сняг, подредени като пъзел в продължение на стотици километри, без видима човешка намеса. Прекрасно.





Амстердам. Пристигнах вечерта. В сравнение с Китай тук организацията е отлична. От кацането на самолета, взимане на багаж и минаване през гранична полиция, ползване на автобус до хотел Ибис, регистрация и плащане на хотела /94 EUR без закуска/, връщане на летището, купуване на билет за влак до центъра и обратно, чакане, влак до центъра. Всичко това стана за по-малко от 2 часа!
Целта на нощната ми разходка бе квартала с червените фенери и кофишоповете. Не бях виждал подобно нещо, но тъй като е законно - не се притеснявах много-много. Множеството жени, предлагащи себе си, в малки стаички с легла зад тях, изглеждаха предизвикателно и не лошо! Не видях клиенти, макар че беше около 10 часа вечерта. Полиция патрулираше наоколо.


След това е промъкнах в един кофишоп да пробвам една цигара. Избрах заведение Baba. Почти инкогнито се шмугнах вътре, но се изненада установих, че на никой не му пука за мен. И така - много хора, пушейки трева, легално. Имаш си меню, избираш видове и си ги смесваш сам, ако можеш. Аз, като начинаещ, купих готова цигара. Пуши се като обикновена такава. Барманката ме пита сам ли ще си правя цигара. Казвам и, че не мога. ОК, тогава, ето ти една по-лека, и ми я запалва. Има и кутийка с червено капаче /един вид лека е/ и ако не ми се пуши - да си я прибера вътре и да не мирише. Бавно вдишвам, за около 20 минути изпушвам почти всичко. Почти не усещам разлика, обаче - малко ми се вие главата, но това става и без да пуша. А като се има предвид, че принципно не пуша и че не бях спал повече от 24 часа, мисля че нямаше кой знае какъв резултат. Може друг път да опитам по-силна. Определено е хубаво да си с приятели на подобно място.

Ми толкова за това пътуване. Следваща дестинация - принципно - Корея, ако може. Ако не - догодина, живот и здраве, обиколка на Балканския полуостров.

Няма коментари:

Публикуване на коментар